چوب روسی چیست؟

چوب روسی یکی از پرمصرف ترین چوب ها درکشور ما  است. این چوب سفید مایل به قهوه‌ای روشن است که چوبی سبک، زیبا، بادوام که  استفاده و کار  با آن بسیار آسان است. از جمله کاربرد های چوب روسی میتوان به ساخت مبلمان، کاغذ، پالت، در و پنجره و… اشاره کرد. چون چوب روسی دارای رنگی زیبا است و از مقاومت بالایی برخودار است از این چوب در تزیین محیط نیز استفاده می‌شود.

چوب روسی

همان طور که از اسم چوب روسی برمی آید این چوب در روسیه تولید و از آنجا صادر میشود. چوب روسی از درختان مختلفی از جمله کاج، نراد، راش، بلوط و… تولید میشود. از مهمترین درختان مورد استفاده در ساخت چوب روسی می‌توان به نژاد های نراد و آراد برد. این درخت که دارای چوبی نرم است  به دلیل قیمت مناسبی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. این درختان دارای برگ‌هایی سوزنی هستند و در تمام مدت سال سبز هستند.

فروش چوب روسی

انواع چوب روسی

نراد

راش

ساسنا

یولکا

مزایا و معایب​

مزایا

چوب های روسی انواع زیادی دارند به همین موارد کاربرد این نوع چوب بسیار گسترده است و در صنایع بسیار زیادی به کار برده میشوند. چوب روسی به دلیل زیبایی، مقاومت و شکل پذیری خوبی که دارد در نمای ساختمان و ساختمان‌سازی در سراسر دنیا استفاده میشود. از دیگر کاربرد های چوب روسی در صنعت مبلمان است. خاصیت سنباده خوری و همچنین پیچ خوری و میخ خوری خوب این چوب، آن را بین نجاران محبوب کرده است و به عنوان چوب خوشکاری بین آنها معروف است. همچنین این چوب پس از خشک شدن دچار ترک خوردگی نمیشود.

از دیگر خواص چوب روسی خاصیت الاستیسیته و استحکام است که باعث شده در در صنایعی مانند کف سازی، کابینت سازی، قاب سازی های کف، دکورسازی ها و… پرکابرد باشد.

معایب

بعضی از چوب های روسی بستر مناسبی برای لانه حشرات و قارچ ها هستند که این موضوع علاوه بر اینکه زیبایی کار را تحت تاثیر قرار میدهد باعث کاهش مقاوت چوب نیز میشود.

همچنین توصیه میشود از چوب روسی به دلیل بافت نرمی که دارد در قسمت های رنگی استفاده نشود.

برای اطلاع از شرایط فروش چوب روسی در کرمان با ما در تماس باشید